Dacă în alte țări distanțe de sute de km se parcurg în 1-2 ore, în România timpul petrecut în trenurile CFR-ului se prelungește constant și se înregistrează ca durată oficială.
Citeam aseară articolul ”Două trenuri care au plecat duminică din Timișoara nu au ajuns încă pe litoral. Călătoria durează de mai bine de 26 de ore” şi nu am putut să nu îmi aduc aminte că anul trecut în august am avut şi eu nenorocul unui astfel de eveniment, când pentru un drum de 45 de minute am pierdut şapte ore din viaţă într-un tren al CFR.
Vezi de multe ori la TV cum mulți oameni au ghinionul unor astfel de experiențe și nu înțelegi decât când ți se întâmplă și ție cum este să clocotești în propria frustrare amestecată cu transpirație. Aceste întâmplări au devenit obișnuință, nu știu pe cine mai surprinde, însă dilema care rămâne este cât mai supraviețuiește CFR-ul. Este clar că trebuie o reorganizare substanțială la CFR. Poate chiar să includă alte servicii. Sejurul să-l petreci doar în tren, opriri oricum se fac în câmp unde poți admira peisajele iar controlorul poate să fie ghid turistic. La atâtea ore petrecute în vagoane, CFR-ul poate percepe și taxă de cazare, însă e curios cum poate calcula tariful pentru o noapte de cazare la condițiile de minus 3 stele.
Pentru aceasta reorganizare trebuie creată și o campanie publicitară.
După modelul Jelena Ostapenko, fostă câştigătoare de la Roland Garros, care a apărut într-o campanie publicitară a Căilor Ferate din Letonia, mă gândesc cum ar fi o melodie interpretată de Simona Halep și care ar fi versurile pentru Căile Ferate Române? Nu știu limba rusă dar presupun că în videoclipul publicitar de mai jos este ... de bine!
0 comentarii